Instagram jako medium reklamowe

Instagram jako medium reklamowe.

Dzisiaj promocja firmy głównie opiera się na mediach społecznościowych.

Instagram jako medium reklamowe, narzędzie promocji marki, to bardzo dobra platforma dla wielu branż, szukających tanich rozwiązań w Internecie. Kilka trafnych uwag, które poniżej cytuję, znalazłem w artykule: Instagram jako narzędzie promocji marki w Internecie.

Instagram cieszy się coraz większą popularnością i jest także narzędziem promocji marki w sieci.

Tak zwane Social Media, czyli media społecznościowe to ogół mobilnych aplikacji internetowych i witryn pozwalających na swobodny interaktywny dialog użytkowników globalnej sieci internetowej. Promowanie firmy w dzisiejszych czasach wychodzi zdecydowanie poza standardowe jak dotąd kanały – prace, radio i telewizję.

INSTAGRAM – NOŚNIK PROMOCJI MARKI

Postęp technologiczny sprawił, że dominująca droga dotarcia do potencjalnego klienta jest właśnie Internet. Promowanie firmy bez wykorzystywania tego medium staję się obecnie mało skuteczne. Social Media i ich umiejętne wykorzystywanie w promocji firmy pozwalają na znaczne poszerzenie grona potencjalnych odbiorców reklamy, oferty czy informacji, dlatego tak ważna jest pamięć o wykorzystywaniu tego obszaru.

INSTAGRAM – NARZĘDZIE UMOŻLIWIAJĄCE SKUTECZNE PROMOWANIE FIRMY

Jest to medium społecznościowe opierający się na wykorzystywaniu fotografii, zintegrowane z mobilną aplikacją kompatybilną z systemami Android i iOS.

Instagram wzoruje swój wygląd na cechach zdjęć fotograficznych wykonywanych błyskawicznymi aparatami Kodak Instamatic. Umożliwia edycję zdjęć poprzez stosowanie szeregu różnorodnych filtrów i narzędzi oraz ich udostępnianie w przestrzeni Internetu (także na innych portalach np. Facebook’u).

Promowanie firmy w dzisiejszych czasach nie może obyć się bez wykorzystywanie tej aplikacji. Staje się ona z dnia na dzień coraz bardziej popularna – w niektórych kręgach i grupach społecznych jest on nawet znaczenie popularniejsza o wydawałoby się niedoścignionego potentata – Facebook’a.

PROMOWANIE FIRMY DZIĘKI ASPEKTOM WIZUALNYM I ESTETYCZNYM

Skuteczne działania, mające na celu kreowanie pozytywnego wizerunku firmy, prezentacji oferty szerokiemu gronu potencjalnych klientów oraz zachęcania do zapoznania się z towarami i usługami danego przedsiębiorstwa. Z zastosowaniem aplikacji Instagram wydaje się tylko być rzeczą banalną – udostępnianiem fotografii z krótkim opisem.

Jednak właśnie promowanie firmy poprzez prezentacje zdjęć to kluczowe wyzwanie, jakie stoi przed osoba chcąca wykorzystywać to medium społecznościowe. Ciekawe ujęcia i kadry, dbanie o estetykę, artystyczna wizja fotografa to aspekty, które mają największe znaczenia dla tego, w jaki sposób dana marka będzie odbierana przez użytkowników Instargama.

AMBASADORZY MARKI WSPOMAGAJĄ PROMOWANIE FIRMY

Jedna z najskuteczniejszych metod, dzięki którym promowanie firmy na Instagramie staje się bardzo skuteczne jest wykorzystywanie innych użytkowników aplikacji, jako osoby prezentujące produkty danej firmy. Ambasador marki, czyli opłacona lub obdarowywana produktami osoba, zobowiązuje się do dostarczania atrakcyjnych zdjęć. Umieszcza je także na swoim profilu z odpowiednimi odnośnikami do konta firmowego. Dzięki temu grono odbiorców poszerza się jeszcze bardziej a marketing wygląda na bardzo naturalny i organiczny.

Aby poznać bliżej Instagram zajrzałem na drugi, równie ciekawy wpis w którym, dowiedziałem się o najważniejszych elementach funkcjonowania aplikacji, oraz o tym na co warto zwrócić uwagę. Kilka istotnych uwag cytuję poniżej: Instagram jako narzędzie marketingowe.

Mówisz „Instagram” – myślisz „zdjęcia, filmy, relacje na żywo i hashtagi”. To bowiem trzy najważniejsze elementy funkcjonowania tej aplikacji.

ZDJĘCIA I FILMY

Zdjęcia / filmy – choć możliwe jest publikowanie różnych formatów, dla wielu Instagram na zawsze kojarzyć się będzie z kwadratowym zdjęciem. To dzięki temu formatowi i konieczności odpowiedniego kadrowania zdjęć, Instagram stał się rozpoznawalną i popularną aplikacją. Wiele osób i marek jest wierna tym ideałom i wykorzystuje w swojej komunikacji tylko ten format.

INSTAGRAM STORY

Instagram Story (relacje na żywo) – pojawiły się w reakcji za popularność innych aplikacji np. Snapchat. Ich fenomen polega na tym, że po kliknięciu w zdjęcie profilowe pokazują się krótkie filmy lub dłuższe formy podzielone na sekwencje, które znikają po 24 godzinach publikacji. Dodatkową atrakcją w korzystaniu z tej funkcjonalności jest możliwość dodawania do relacji napisów, rysunków, mini-ankiet lub pytań. Wszystkie odpowiedzi i reakcje spływają nam bezpośrednio do skrzynki z wiadomościami, mamy więc możliwość interakcji i budowania relacji z konkretnymi osobami lub markami. Konkretne relacje można zapisać i prezentować jako stały element profilu, w miejscu tuż nad tablicą ze zdjęciami, ale cały urok relacji polega na tym, że zmieniają się one na bieżąco, co zmusza obserwatorów do niemal ciągłego korzystania z aplikacji.

HASHTAGI

Hashtagi – to one dodają mocy każdej publikacji na Instagramie. To one pozwalają nam pojawiać się w grupie zdjęć osób i marek z całego świata opatrzonych tym samym hashtagiem i to one pomagają nam pozyskiwać nowych obserwatorów. Hashtag to nic innego, jak wyraz lub grupa wyrazów pisanych bez spacji, poprzedzone znakiem #. Warto na bieżąco śledzić najpopularniejsze hashtagi, ponieważ trendy w hashtagach są sezonowe, okazjonalne, a nawet chwilowe, wynikające z zaistnienia jakiejś konkretnej sytuacji lub wydarzenia. Należy jednak zachować umiar i nie umieszczać więcej niż 10-15 hashtagów przy każdym poście, bo Instagramem, tak jak innymi mediami społecznościowymi, rządzą określone algorytmy.

O czym warto pamiętać prowadząc konto na Instagramie?
Nie dubluj treści

Nie dubluj treści z innych mediów społecznościowych (dzięki temu zyskasz grono wiernych obserwatorów).

Używaj modne Hashtagi

W komunikacji na Instagramie nie tylko zdjęcia lub filmy są najważniejsze. Wartość mają także odpowiednio użyte popularne i modne w danym momencie hashtagi. To po nich, jak po lince, spływają nowi obserwatorzy.

Wyznacz sobie cel

Działaj w oparciu o konkretną strategię komunikacji – wyznacz sobie cel obecności na Instagramie i znajdź oryginalny i ciekawy pomysł, by realizować go poprzez codzienną aktywność.

Obserwuj innych i wyciągaj wnioski

Obserwuj innych i wyciągaj wnioski – trendy na Instagramie zmieniają się bardzo szybko, zwróć uwagę jakie są modne hashtagi, jakie rodzaje zdjęć cieszą się największą popularnością, czyje profile generują najwięcej obserwatorów.

Prowadź integrację

Prowadź integrację – reaguj na komentarze, komentuj posty innych, rozdawaj serduszka (czyli instagramowe „lajki”), wysyłaj wiadomości i odpowiadaj na nie.

Organizuj konkursy

Organizuj konkursy lub nagradzaj najbardziej aktywnych obserwatorów.

Reklamuj się

Reklamuj się, korzystając z możliwości publikowania postów sponsorowanych do konkretnej grupy docelowej,

Bądź oryginalny

Bądź oryginalny, twórz trendy, zaskakuj – bo tylko takie marki mają szansę rządzić uwagą na Instagramie.

Instagram jako medium reklamowe to bardzo ciekawa platforma. Myślę, żę to do niej należy przyszłość promocji w Internecie. Jeśli spodobał Ci się ten wpis zapraszamy do wcześniejszego ogrodmaryli.blog.

Zespół Wawerski.pl