Google-Analytics

Google Analytics – analiza ruchu na stronie.

We wcześniejszych wpisach naszej strony pisaliśmy o promocji strony internetowych w oparciu o SEO, oraz reklamie stron internetowych w oparciu o linki sponsorowane czyli kampanie SEM. Nieodłącznym elementem ww. działań jest analiza ruchu na stronie. Bez niej trudno określić, czy prowadzone działania przynoszą oczekiwane przez nas efekty. Google Analytics to darmowe statystyki od Google, które pozwalają przeanalizować ruch na stronie pod różnymi aspektami. Google Analytics jest zupełnie darmowy a przy tym bardzo rozbudowany.

Aby skorzystać z jego dobrodziejstw musimy umieścić tag pobrany z Google Analytics na własnej stronie internetowej poprzez zainstalowanie wtyczki automatycznie wgrywającej tagi lub poprzez Google Tag Managera. Ostatnim ze sposobów jest ręczne dopisanie do kodu własnej strony kodu śledzącego Analytics, jednak jest to rozwiązanie dla bardziej zaawansowanych administratorów stron internetowych.

Główne funkcjonalności Google Analytics: – w oparciu o encyklopedię Wikipedia.

  • generowanie około 80 rodzajów raportów związanych ze zbieraniem danych dotyczących ruchu internetowego, wskaźników konwersji i ROI;
  • możliwość tworzenia segmentów użytkowników według źródła ruchu lub zachowania w serwisie
  • eksportowanie raportów w kilku formatach (m.in. CSV, XLSX czy PDF)
  • łatwe integrowanie konta z kontami Google Ads
  • integracja z aplikacjami e-commerce
  • dostępność API
  • analiza problemów występujących w serwisie, np. długiego czasu ładowania wybranych podstron
  • dostępny jest w językach: arabskim, bułgarskim, katalońskim, chińskim, chorwackim, czeskim, duńskim, niderlandzkim, angielskim, filipińskim, fińskim, francuskim, niemieckim, greckim, hebrajskim, hindi, węgierskim, indonezyjskim, włoskim, japońskim, koreańskim, łotewskim, litewskim, norweskim, polskim, portugalskim, rumuńskim, rosyjskim, serbskim, słowackim, słoweńskim, hiszpańskim, szwedzkim, tajskim, tureckim, ukraińskim, wietnamskim;
  • jednoczesne zbieranie danych z nieograniczonej liczby stron internetowych (jedynym ograniczeniem jest limit 200 000 hitów na użytkownika na dzień).

W październiku 2020 roku pojawiła się nowa wersja usługi Google Analytics 4. W stosunku do swojej poprzedniej wersji zasadniczą różnicą jest inna metodologia zbierania danych – w oparciu o zdarzenia. Nowa wersja Google Analytics pozwala monitorować ruch zarówno ze stron internetowych jak i aplikacji.

Pozdrawiam

wawerski.pl